torsdag 15. juli 2010

Osvald


De to siste ukene har vi prøvd å få tak i en stakkar som har gått ute på Heimdal en stund. Og i går natt gikk han i fellen som vi hadde satt ut. Vi fikk han opp på katteherberget og det er tydelig at det er en stund siden han har vært innendørs. Pelsen er bare klumper, kroppen er full av sår og han er tydelig veldig sliten. Han er også veldig redd, men vi fikk stryke han litt på nesen når han var i fellen og han blunker tilbake når vi blunker forsiktig til han.
Nå skal Osvald få hvile seg så blir det full dyrlegesjekk på mandag.
Vi krysser fingrene for at de skadene han har kan fikses.


6 kommentarer:

Eldbjørg sa...

Stakkars Osvald,dette var triste greier.Bra at han har kommet i hus og får hvilt seg.Håper vi får høre hvordan det går videre med han.
Har sendt mail til ukeadressa.Fikk positiv tilbakemelding.

Tone sa...

Uff, får helt vondt inni meg av disse bildene. Håper virkelig Osvald får det bra framover nå, og at det rette, ansvarlige og GODE hjemmet dukker opp etter hvert. Stakkars pus!
Håper på oppdateringer jeg også om hvordan det går.

Annette sa...

Oppdatering følger!
"Osvald" - hvis egentlige navn er Lurifaks - dro på vandring etter han ble holdt innendørs i noen dager grunnet dyrlegebehandling. Han har alltid vært glad i å være ute og var ganske så trist så lenge han måtte holdes inne. Han er nå barbert og kastrert, men han greide å komme seg fra Høgheim før han skulle hentes hjem etter å ha vært forsøkt funnet over flere måneder. Vi vet nå hvilket område han befinner seg i og leter fremdeles/har kontakt med folk som bor der som forsøker å få ham inn til seg. Forhåpentligvis får vi ham hjem snart enten med eller uten bruk av felle....

Eldbjørg sa...

Lurifaks er nok en luring !
Derfor klarte han å rømme.
Håper eierne finner han!

Annette sa...

Det er vi som eier ham;) Nyeste oppdatering er for øvrig at jeg har "funnet" ham igjen på grunn av at de som hjelper til med å få ham inn er så snille og sender sms/ringer når de har ham utenfor til seg, men det ser ut som om godeste Lurifaks har blitt redd for hender/nærkontakt etter all denne tiden ute på frifot. Det virker som han har så lyst til å komme, og legger seg ned i gresset foran meg og ruller seg, men foreløpig har jeg ikke kommet lenger enn at han snuser på fingrene mine. Ikke så gøy å se ham sånn siden vi før kunne bære ham rundt i armene som en baby, men nå vet jeg i alle fall sånn ca. hvor jeg finner ham - så jeg velger å tro at tilliten etter hvert blir såpass at jeg får lov til å stryke ham/ta ham opp. Men det er kjempekjedelig å være så nær uten å få til å ta ham med hjem..

Eldbjørg sa...

Kjekt å bli oppdatert om Lurifaks. ( Osvald )
Lurer på om dere har sett noe til Orkan,han må vel være i området Høgheim kansje ?
Hva med Saigon,når kommer han heim fra Tynset.