lørdag 23. oktober 2010

(Gari)baldino og hunden










Hilsen fra fosterhjemmet til Garibaldino.
Fosterhjemmet til Garibaldino har hund, så det er veldig artig å høre hvordan det går. Litt overraskende at Garibaldino er rolig ovenfor hunden. Han er nemlig ikke spesielt begeistret for andre katter, så vi trodde han kanskje var skeptisk til alle andre dyr. Men det ser heldigvis ut som vi tok feil:)
Fosterhjemmet er virkelig begeistret for Garibaldino, men dessverre er fosterfar allergisk mot katter og det ser ikke ut som Garibaldino er noe unntak. Men fosterfar ønsker at de skal prøve litt til og prøver å finne løsninger for at allergiplagene skal bli minst mulig. De så jo hvor lite Garibaldino trivdes på Høgheim, så det blir litt tungt å ta han med tilbake. Så de ser det an litt til:)
Les den koselige hilsnen.
Heisann
Garibaldino (vi kaller han bare baldino) har det helt utmerket her. Han storkoser seg, og blir mer og mer aktiv, raser rundt i huset, leker, og vet ikke hva han kan gjøre alt for å bli kvitt energien sin snart. Jeg ville nok snart ha tatt han med ut sammen med oss (og da uten hunden foreløpig). Vi bor tross alt i skogen... Han er meget rolig når vi er rolig, og er MEGET kosete når jeg står opp (som nå, hadde nattvakt og nettopp stått opp, nå skriver jeg med han på fanget) eller gjør noe, eller sitter og har tid .... og koser koser koser. Og vi koser oss med han.
Med han og Bonzo går det slik jeg sa: Utmerket. Legger ved noen hunde- bilder. De på kjøkkenet tok jeg for 15 min siden, de vet begge at når jeg åpner ett bestemt kjøkkenskap så blir det mat. Og BEGGE sitter da på kjøkkenet (Baldino også helt frivillig!!) og venter. Tror du ser det på han at han ikke er det minste redd. Toppen på frekkheten isted var at Baldino undersøkte matfatet til Bonzo, uten i det hele tatt la seg forstyrre at Bonzo kom og lurte på hva i huleste katta gjør med HANS matfat. Baldino undersøkte bare videre som om det skulle vært det mest selvfølgelige i verden. Det sier litt om roen i katta og tålmodigheten til bikkja. Når jeg er på jobb eller sover så holdt jeg dem adskilt første dagene, men det har jeg sluttet med nå. Det virker slik at de trives i hverandres selskap. Og huset er stort nok at dem kan unngå hverandre hvis dem vil.
Hvis det er noen som er interessert i han, så for all del, be dem å komme hit og hilse på han!!!
De kommer til å bli sjarmert også, det er sikkert!
Wilma, Hans Erik, Bonzo og Baldino

Ingen kommentarer: