onsdag 8. april 2009

Hilsen fra Vivian


Hei
Her kommer en liten tillstandsrapport fra Vivian. Jeg har nå bodd i Fossegrenda i mer enn to år, og trives ganske godt. Selv om det er en skummel vei forbi her, har jeg fritt leide ned til nidelva og har til og med egen hage som jeg fanger mus i. Særlig nå på våren finner jeg masse museganger i plena. Fuglene er også ganske interessante, men vanskeligere å fange. Det beste jeg vet er å sove på badegulvet, for der er det varmt og godt. Menneskene mine har noen rare ideer noen ganger. Blandt annet driver de å skal kjemme pelsen min, og det lugger! Jeg prøver å være tålmodig og fortelle dem at det ikke er nødvendig, men de insisterer på å drive på. Noen ganger har jeg til og med vært nødt til å dusje! Ok- så hadde jeg rullet meg i noe jeg ikke fikk vasket selv, og jeg fikk masse kos og godt etterpå. Jeg greier ikke å la være å tilgi dem.
Ellers har jeg delt husvære med en frekk hannkatt som sier at han heter Diesel. Det vil si, først het han Sorbits, men fikk nytt navn da menneskene våre hørte hvordan han malte. Han smisker litt for mye spør du meg. Av og til er han også ganske innpåsliten og skal lekeslåss. Da jeg først møtte han fant jeg meg ikke i dette, men nå hender det at jeg til og med kan starte en liten slåsskamp selv. Det er så moro å overraske han når han aner fred og ingen fare. Simba som var her først var en helt annen herremann. Rolig og sindig, og ikke spesiellt interessert i meg. Det var også godt på sin måte. Desverre ble han dårlig, og menneskene mine sier at han døde av nyresvikt.
I det siste har det vært litt for lite oppmerksomhet på dagen. Menneskene mine har fått en unge selv. Jeg er ikke så interessert, for det nye mennesket ligger bare å spiser, eller spreller på gulvet. Lukter rart gjør det også. Når det blir kveld kan jeg få ligge i fanget og kose meg, og kanskje får jeg brunost hvis jeg smisker litt på kjøkkenet. Det hender at Diesel også vil kose, og da kommer han og vasker meg på hodet. Det kan jeg tolerere, men bare en liten stund.. Han er forresten mest interessert i akvariet. Han ligger og glaner i timesvis.
Nei, nå skal jeg ut å se hva som skjer i hagen, jeg kan ikke la den frekke nabokatta ta seg til rette her som jeg bor.
God påske, hilsen Vivian

Ingen kommentarer: