tirsdag 21. juli 2009

Mufasa venter..

Hei alle katteelskere!
Jeg er herved klar for nye utfordringer. Etter å ha lest Joralfs innlegg på bloggen ble jeg svært motivert for å dele noen tanker med dere jeg også...
1. Jeg er klar for nytt hjem! Jeg har nå bodd sammen med mammaen min, Magica, i hele 17 uker! Jeg ble tidlig forespeilet at dette forholdet ikke skulle vare mer enn ca 12 uker. Hvorfor i all verden er jeg/hun fortsatt her da?? Er det ikke snart på tide at noen kommer og henter meg??? ALLE som er her er jo sååååå betatt av meg, og sier at jeg er en SÅÅÅ pen pus! Og det er ikke noe i veien med personligheten min altså, jeg har begge deler jeg! Ikke for å skryte...men det er faktisk sant :)
2. Jeg kjeder meg! Min tid i fosterhjemmet har vært helt strålende, klager ikke, men når jeg er den eneste kattungen her blir det litt veeeel kjedelig... Jeg og brodern, Mowgli, hadde det utrolig gøy sammen, og han var med på alle rampestrekene jeg fant på :) For det er jeg som er hjernen bak alle sprellene som har foregått her, det har vi fått stadfestet etter at jeg ble den eneste ungen igjen... Og det er noe jeg er stolt over, for hvem ønsker seg vel ikke en morsom og nysgjerrig liten pus? :)
3. Mamma lyver. Hun har nemlig fortalt meg at vann er farlig!! Det er tidenes løgn!! Alle katter som leser dette - VANN ER GØY! Skjønner ikke mammas redsel altså..for når hun ligger ute på balkongen og svetter, så løper jeg gjennom vannstrålene som de tobeinte bruker for å avkjøle seg. Og gjett om det er gøy!!! Da får jeg i pose og sekk, avkjøling OG oppmerksomhet. De tobeinte er nemlig ikke vant til katter som liker vann :)
4. Mamma er sur. Som dere ser på bildet fra da jeg var 11 dager gammel, så har jeg og mamma et veldig nært forhold. Etter at jeg fylte 12 uker, har hun begynt å oppføre seg annerledes...jeg er fortsatt like glad i mamma, men har en følelse av at hun synes jeg er litt slitsom til tider...jeg liker nemlig å vise henne hvor glad jeg er i henne, og den beste måten å gjøre det på, er å vaske henne i øret og i ansiktet når hun sover. I tillegg har jeg begynt å bite henne i baken, men det har ikke falt i god jord..så da får jeg juling..men bare sånn på liksom da, så jeg gir meg jo ikke! Det er jo tross alt hun som har lært meg alt dette...
5. Mine gode egenskaper. Jeg er en eksepsjonelt bra katt! Følgende kan med rette sies om meg: Sjarmerende, vakker, glad i kos, tålmodig, stilig, morsom, leken, nysgjerrig, daff, renslig, flink til å > underholde meg selv, ikke redd for vann, eminent fluefanger (så det er bare å legge bort fluesmekker´n, jeg legger ikke igjen rester heller..), tøff, kul, fargerik (gul, rød, beige, brun, oransje, hvit, rosa, u name it), maler veeeldig kraftig - fagbrev som maler, fotogen og smart. Mine negative egenskaper: Hmm...liker ikke å være alene, men det er vel egentlig en god ting? :) Så da er det ingen punkter her..Nå mener fosterfar at jeg er en smule selvopptatt...synes ikke den passer, men..han mener det må nevnes...I tillegg får jeg også høre at jeg er litt feminin???? Men det er ikke mine ord...fostermor mener jeg har en litt feminin side, da jeg liker å stikke av med ting hennes. Hun har alltid noe moro liggende, og lypsyler, hårstrikk og et rosa hårbånd innpakket i plast, er noen av mine favorittleker. Etter å ha lekt med de, gjemmer jeg de under teppet eller under kjøleskapet, slik at jeg vet hvor jeg finner de neste gang. Nå må jeg si til mitt forsvar, at jeg slett ikke er feminin, men at det kún er for å terge forstermor. Hun tar det pent altså, så jeg tror hun synes det er litt moro hun også :)
6. Se på bildene, fall in love, og kom og hent meg! Venter i fosterhjemmet mitt så lenge!
Vennlig hilsen, Mufasa





4 kommentarer:

JULIEK sa...

Næmen så søt. Håper virkelig du får et hjem snart : )

Gro sa...

Ble helt sjarmert jeg :)
Nydelig pus og kjempeflott skrevet.

Lisa sa...

Vi ble kjempesjarmert av denne katten. Og i dag skrev vi under kontrakt, om litt over en uke får vi Mufasa hjem:) Alt som er beskrevet ser ut til å stemme, og gjett om vi gler oss!!

Ingerlise sa...

Nydelig katt dere har fått tak i;o)))