onsdag 5. januar 2011

Hilsen fra Rosetta



Hei, og Godt Nytt År!
Jammen er det lenge siden jeg har fått gitt dere status på Rosetta. Hun har det bare bra, og er blitt ganske rund og god Det har jo vært så kaldt den siste tiden, så hun har bare vært inne. Jeg har forsøkt å få henne ut flere ganger, men hun bare rister på labbene og snur inn igjen. Det er ikke før i dag at hun har vært ute noen timer.Hun er veldig flink til å fange mus. I dag lå det en død spissmus da jeg skulle gå tur med Balder. Jeg har funnet minst 10stk mus utenfor i november-desember.
Rosetta er også blitt enda bedre venn med hunden her Balder. Hun koser og legger seg inntil han, men det er ikke alltid at han skjønner hva hun vil, hehe. Her om dagen så kastet Rosetta opp. I spyet lå en lang hvit bendelorm? og kravlet. Det var skikkelig ekkelt! Jeg vet at hun har mark, og har forsøkt markkur på henne to ganger, uten at hun vil spise alt av tabletten. Så nå blir det nok et besøk hos dyrlegen igjen. Ellers er alt bra med Rosetta altså, hun er så kjælen og selskapssyk.
Mvh Åshild

1 kommentar:

Bjørg sa...

Løs opp markkurtablett i ørlite vann og bland det i LITT fôr (men ikke mer fôr enn at hun spiser opp alt på en gang). Det er veldig viktig at de får hele dosen!