fredag 22. april 2011

Hilsen fra Jonny

Hei alle på Høgheim!

Tenkte bare å sende en liten mail for å fortelle om det nye livet mitt her på Nypan. Akkurat nå har jeg hørt rykter om at det går mot eksamen for matmor, jeg har derfor fått mitt eget teppe på “hjemmekontoret” hvor jeg pleier å ligge og kose meg!


Jeg synes i grunn ikke det er så veldig moro å lese til eksamen, så det hender jeg går meg en tur til andre deler av huset på leting etter morsommere ting å bedrive tiden min med. Jeg synes f. eks det er spesielt stas å velte tørkestativet, sjekke om det er noe digg på kjøkkenbenken, rote skoene utover hele stua eller grave kattesand ut over alt. Akkurat i dag bestemte jeg meg for å ta en titt på alt rotet på senga, ligge litt oppå det og dekke alt med fine svarte hår. Mamman min er ikke overbegeistret for svarte hår over hele sengen, men jeg tror hun har gitt opp den kampen nå, og slått seg til ro med å heller skifte litt oftere på sengen.


Etter å ha “ryddet” litt pleier jeg å sitte slik og håpe at matmor er tankeleser og skjønner at jeg er gira på en liten middagslur i armkroken under dyna. Det hintet tok hun imidlertid ikke, så da bestemte jeg meg for å gå mer drastisk til verks.



“HALLO! Jeg legger meg oppå boka di altså, og jeg har ikke tenkt til å flytte meg. Hva skal du gjøre med deeeeeeeeeeet?????”

Denne metoden som jeg har valgt å kalle “blokkering av pensum og oppfordring til kos” anbefales til alle mine med-katter. Veldig effektiv fordi matmor synes jeg er så søt og aldri klarer å bli sint på meg.

Det var min søndag her inne på Nypan. Nå skal jeg og matmor, som har gitt opp eksamenslesingen for i dag, ned i stallen til de store hestene. Jeg skal selvfølgelig sende dere en ny mail om mitt liv som “stallkatt” litt senere. Egentlig er jeg ikke så veldig glad i hestene, skjønner ikke poenget med å ha hest når man kan ha en liten pus, men ellers trives jeg veldig godt både inne og ute på Nypan!

Hilsen Jonny og matmor Margit!




1 kommentar:

Anonym sa...

Åj Jonny...du så skummel ut på det siste bildet der :)